Nu giver Coloplast dig mulighed for at vælge kateter gennem Fritvalgsordningen

Livet skal leves fuldt ud – også når du bruger kateter. Men når livet kalder, har du brug for en løsning, du kan stole på. Og det vil Coloplast tilbyde. Derfor giver vi dig nu mulighed for at få SpeediCath® leveret direkte til døren med Fritvalgsordningen.

Fritvalgsordningen er tilgængelig for alle: For dig, som er oplært på SpeediCath, men ikke kunne få det på bevilling. For dig, som gerne vil prøve SpeediCath. Og for dig, som allerede benytter SpeediCath, men ønsker at få dine katetre leveret direkte fra Coloplast.

Uanset hvilket produkt du har bevilling på, så garanterer Coloplast mindst 12 måneders direkte levering af SpeediCath – helt uden egenbetaling. Herefter vil der være ingen eller minimal egenbetaling.

Så enkelt er det

Du ønsker Coloplast som leverandør af dine SpeediCath katetre.

Du kontakter Coloplast Kundeservice. Vi hjælper dig over på Fritvalgsordningen og sørger for alt det praktiske.

Du bestiller herefter dit SpeediCath kateter hos Coloplast, som leverer det direkte hjem til dig.

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de fleste spørgsmål om Fritvalgsordningen. Hvis du har andre spørgsmål eller er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte Coloplast Kundeservice på 49 11 12 20. 

Generelt

Læs mere
Luk

Hvordan kommer jeg i gang med Fritvalgsordningen?

Hvis du gerne vil benytte dig af Fritvalgsordningen Coloplast, skal du kontakte Coloplast Kundeservice, så sørger vi for alt det praktiske. 


Hvem kan benytte Fritvalgsordningen?

Alle kateterbrugere, der har en bevilling, kan benytte Fritvalgsordningen, også brugere, der ikke har et Coloplast produkt på bevillingen.

 

Kan jeg vælge Fritvalgsordningen, når kommunen kan levere samme produkt?

Ja, det kan du. Selvom din kommune har bevilliget SpeediCath, kan du godt vælge af få leveret dine SpeediCath katetre gennem Fritvalgsordningen.

 

Hvor længe binder jeg mig i Fritvalgsordningen hos Coloplast?

Du binder dig maksimalt til næste levering af dine produkter. Hvis du derefter ønsker at vende tilbage til kommunens leverandør, kan det sagtens lade sig gøre.

 

Hvor kan jeg få hjælp? 

Du kan ringe til Coloplast på nummeret 49 11 12 13, vi har åbent på hverdage mellem kl. 8.30-15.00. Der er altid mulighed for at sende os en besked på ”Skriv en besked til sygeplejersken på forsiden af www.coloplast.dk eller på email: fritvalg@coloplast.com

Luk

Bestilling og levering

Læs mere
Luk

Hvordan kan jeg bestille produkter i Fritvalgsordningen?

Du kan ringe eller sende os en e-mail. Vi kan også aftale, at vi automatisk sender dig dine produkter hver 3. måned eller ringer til dig og husker dig på, at det er tid til en genbestilling. Vi aftaler med dig, hvordan du foretrækker din levering.

 

Kan jeg bestille andre produkter end det bevilligede? 

Ja, som Fritvalgskunde kan du bestille de SpeediCath katetre, du foretrækker at anvende.  

 

Kan jeg bestille flere produkter, end det der er bevilliget?

Hvis kommunen betaler for dine katetre, kan du maksimalt bestille det antal katetre, der er angivet på din bevilling. Hvis du af kliniske årsager har brug for at anvende flere katetre end dem, der er bevilliget, er det vigtigt, at du får bevillingen ændret hos din kommune.

 

Hvordan bliver produkterne leveret?

Som udgangspunkt leverer vi fra dag-til-dag med GLS – hvis ordren er bestilt inden kl. 13.00.  Den præcise dato for leveringen, og hvordan du ønsker at få produkterne leveret, aftaler vi med dig.   

Luk

Betaling

Læs mere
Luk

Hvad er en bevilling?

Når du er færdigbehandlet og har en varig lidelse, vil visitationen i din kommune vurdere dine behov ud fra en individuel og konkret vurdering. Ud fra denne vurdering vil de tildele dig den afhjælpning i produkter og antal, de skønner bedst egnet til at dække dine behov. Denne tildeling kaldes for en bevilling. Kommunen vil herefter dække omkostningerne i henhold til bevillingen.

 

Hvordan afregnes betaling?

Det bevilligede beløb betales fortsat af din kommune. Og uanset hvilket produkt du har bevilling på, så garanterer Coloplast mindst 12 måneders direkte levering af SpeediCath – helt uden egenbetaling.

I de flestes tilfælde vil en egenbetaling efter 12 måneder ikke komme på tale, men i nogle situationer, kan en minimal egenbetaling dog forekomme.  

Hvis en egenbetaling kommer på tale, vil vi kontakte dig 6-9 måneder efter du, er blevet tilmeldt Fritvalgsordningen. Formålet er at afklare, hvor megen egenbetaling der kan forekomme efter 12 måneder. Ligeledes om du ønsker at fortsætte i Fritvalgsordningen, eller ønsker at vende tilbage til kommunens leverandør.

Luk
Luk

Gratis vareprøve

Tak for din bestilling

Ordren er afgivet

Se skrivebordsversion

Du omstilles til anden web-site

Klik her for at fortsætte