Fritvalgsordningen Coloplast®

– et alternativ til kommunens leverandør af engangskatetre

 

Som kateterbruger har du mulighed for selv at vælge din leverandør af engangskatetre – enten din kommunes leverandør eller en fritvalgsordning, f.eks. hos Coloplast.

 

 

I Fritvalgsordningen Coloplast får du:

•  Mulighed for at vælge de Coloplast SpeediCath® katetre du gerne vil have, også selv om SpeediCath ikke er på din bevilling

•  Enkel bestilling online eller på telefon hos Coloplast Danmark

•  Fri fragt på alle ordrer – hurtig og diskret levering inden for 1-2 hverdage

•  En vifte af fordele – bl.a. rabat i webshop, gratis levering til udvalgte lande i EU samt gratis Coloplast håndsprit og gratis Coloplast håndlotion med hver kvartalsvise bestilling.

 

Du kan frit sammensætte dine bestillinger af SpeediCath katetre blandt vores standard og kompakte katetre. For vores alt-i-en katetre med integreret urinpose og Luja-katetre vil antallet afhænge af din bevilling.

 

 

I tilfælde hvor udgiften til de katetre, du vælger, overstiger værdien af din bevilling, vil du på forhånd få valget, om du ønsker at betale differencen selv.

Sådan fungerer det

Skifter du fra din kommunes leverandør til Fritvalgsordningen Coloplast®, betyder det i praksis, at du flytter din bevilling fra én leverandør til en anden. Din bevilling angiver, hvor mange engangskatetre du er berettiget til og til hvilket beløb, og da bevillingen kun flyttes og ikke ændres, vil det aldrig blive dyrere for din kommune, hvis du skifter leverandør.

Vi tager os gerne af det praktiske

Hvis du vil skifte til Fritvalgsordningen Coloplast, kan vores team tage sig af alt det praktiske, inklusive nødvendig korrespondance med din kommune.

Vil du høre mere om dine muligheder med Fritvalgsordningen Coloplast, så ring til os på 49 11 12 20 eller udfyld nedenstående formular, så ringer vi dig op.


Samtykkeerklæring

Samtykke til rådgivning

(*) Skal udfyldes

Dine fordele

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de fleste spørgsmål om Fritvalgsordningen. Hvis du har andre spørgsmål eller er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte Coloplast Kundeservice på 49 11 12 20. 

Generelt

Læs mere
Luk

Hvordan kommer jeg i gang med Fritvalgsordningen?

Hvis du gerne vil benytte dig af Fritvalgsordningen Coloplast, skal du kontakte Coloplast Kundeservice, så sørger vi for alt det praktiske. 


Hvem kan benytte Fritvalgsordningen?

Alle kateterbrugere, der har en bevilling, kan benytte Fritvalgsordningen, også brugere, der ikke har et Coloplast produkt på bevillingen.

 

Kan jeg vælge Fritvalgsordningen, når kommunen kan levere samme produkt?

Ja, det kan du. Selvom din kommune har bevilliget SpeediCath, kan du godt vælge af få leveret dine SpeediCath katetre gennem Fritvalgsordningen.

 

Hvor længe binder jeg mig i Fritvalgsordningen hos Coloplast?

Du binder dig maksimalt til næste levering af dine produkter. Hvis du derefter ønsker at vende tilbage til kommunens leverandør, kan det sagtens lade sig gøre.

 

Hvor kan jeg få hjælp? 

Du kan ringe til Coloplast på nummeret 49 11 12 13, vi har åbent på hverdage mellem kl. 8.30-16.00. Der er altid mulighed for at sende os en besked på ”Skriv en besked til sygeplejersken på forsiden af www.coloplast.dk eller på email: fritvalg@coloplast.com

Luk

Bestilling og levering

Læs mere
Luk

Hvordan kan jeg bestille produkter i Fritvalgsordningen?

Du kan ringe eller sende os en e-mail. Vi kan også aftale, at vi automatisk sender dig dine produkter hver 3. måned eller ringer til dig og husker dig på, at det er tid til en genbestilling. Vi aftaler med dig, hvordan du foretrækker din levering.

 

Kan jeg bestille andre produkter end de bevilligede? 

Ja, som Fritvalgskunde kan du bestille de SpeediCath katetre, du foretrækker at anvende. Du kan frit sammensætte dine bestillinger af SpeediCath katetre blandt vores standard og kompakte katetre. For vores alt-i-en katetre med integreret urinpose og Luja-katetre vil antallet afhænge af din bevilling. I tilfælde hvor udgiften til de katetre, du vælger, overstiger værdien af din bevilling, vil du på forhånd få valget, om du ønsker at betale differencen selv..  

 

Kan jeg bestille flere produkter, end det der er bevilliget?

Hvis kommunen betaler for dine katetre, kan du maksimalt bestille det antal katetre, der er angivet på din bevilling. Hvis du af kliniske årsager har brug for at anvende flere katetre end dem, der er bevilliget, er det vigtigt, at du får bevillingen ændret hos din kommune.

 

Hvordan bliver produkterne leveret?

Som udgangspunkt leverer vi fra dag-til-dag med GLS – hvis ordren er bestilt inden kl. 13.00.  Den præcise dato for leveringen, og hvordan du ønsker at få produkterne leveret, aftaler vi med dig.   

Luk

Betaling

Læs mere
Luk

Hvad er en bevilling?

Når du er færdigbehandlet og har en varig lidelse, vil visitationen i din kommune vurdere dine behov ud fra en individuel og konkret vurdering. Ud fra denne vurdering vil de tildele dig den afhjælpning i produkter og antal, de skønner bedst egnet til at dække dine behov. Denne tildeling kaldes for en bevilling. Kommunen vil herefter dække omkostningerne i henhold til bevillingen.

 

Hvordan håndteres betaling?

Det bevilligede beløb betales fortsat af din kommune. Og uanset hvilket produkt du har bevilling på, så garanterer Coloplast levering af SpeediCath katetre uden egenbetaling de første 12 måneder.

I god tid inden de første 12 måneder er gået, kontakter vi dig, hvis vi kan se, at de produkter, du bestiller, overstiger værdien af din bevilling. Vi oplyser dig beløbet og du kan så vælge om du selv vil betale differencen eller om du ønsker at vende tilbage til kommunens leverandør.
Hvis de produkter, du bestiller ikke overstiger værdien af din bevilling, kontakter vi dig og orienterer dig om, at du kan fortsætte med Fritvalgsordningen Coloplast som din leverandør af engangskatetre, uden egenbetaling.
Luk

Luk

Gratis vareprøve

Tak for din bestilling

Ordren er afgivet

Se skrivebordsversion