Anne fik svar på små og store spørgsmål 

Anne Dalbjerg arbejder som maritim indkøber hos et rederi. Coloplast Care hjalp hende til at få en travl hverdag til at fungere, selvom hun har sclerose.

“Coloplast Care gav mig en forståelse og en accept af de løsninger, der findes, når man har problemer med blære og tarm”.

42-årige Anne Dalbjerg opsummerer det forløb, hun har haft med den individuelle rådgivning i Coloplast Care.

Til daglig arbejder hun som maritim indkøber i et rederi i København, men sidste år sejlede hun med på båden ‘Oceans of Hope’ i projektet ‘Sailing Sclerosis’. Her delte Anne kahyt med en anden kvinde med sclerose, som introducerede hende til katetre, og efterfølgende introducerede sygeplejersken på Rigshospitalets scleroseklinik Anne til Coloplast Care.

Jeg tænkte “jo mere viden desto bedre”, siger Anne og fortsætter: Jeg kom hurtigt til at sætte pris på at tale med nogen, som fulgte op, og som fik det hele bragt ned på jorden. For eksempel talte vi om at rejse med katetre".

I samme periode havde Anne i stigende grad afføringsproblemer på grund af sclerosen. Faktisk så store, at hun talte med sin arbejdsgiver om at gå på deltid. 

Helt naturligt blev det også et af emnerne i samtalen med Coloplast Care. Her nævnte sygeplejersken analirrigations-systemet Peristeen (til tarmskylning, red.) som en mulig løsning 

Anne Dalbjerg med sclerose, sidder på en bænk

på problemerne, og kort efter blev Anne faktisk præsenteret for lige netop det produkt på hospitalet. Den viden, som jeg havde fået via Coloplast Care, tog brodden af nervøsiteten og fik mig til at acceptere situationen hurtigere, siger Anne og tilføjer: "Jeg oplevede, at Coloplast Care var et dejligt uformelt sted, hvor jeg fik svar på både små og store spørgsmål, og hvor sygeplejersken tænkte i løsninger. Det var rart at have hende, og jeg vil klart anbefale andre at tilmelde sig." 


Om den individuelle rådgivning i Coloplast Care

  • Som en del af Coloplast Care kan du som ny bruger af engangskatetre få individuel, telefonisk rådgivning og vejledning.
  • Du aftaler selv med sygeplejersken fra Coloplast Care, hvor ofte du ønsker at blive kontaktet. Du får en fast kontaktperson, som du også selv kan ringe til.
  • Du kan tale med sygeplejersken fra Coloplast Care om alt undtagen kliniske spørgsmål – både følelser og praktiske ting. For eksempel kan man få gode råd om håndteringen af katetret samt få svar på spørgsmål om bevilling og levering af produkterne.
  • Coloplast Care er gratis, og du bestemmer selv, hvornår du ønsker at afslutte forløbet.
  • Den individuelle rådgivning henvender sig til nye brugere af engangskatetre. Hvis du er erfaren kateterbruger, kan du få gode råd, information og inspiration om hverdagen som kateterbruger ved at tilmelde dig Coloplast Care. Du kan også altid få telefonisk rådgivning og vejledning ved at ringe til vores kundeservice på telefon 49 11 12 13. 
Luk

Gratis vareprøve

Tak for din bestilling

Ordren er afgivet

Se skrivebordsversion