2. Hvorfor har du valgt Coloplast som din leverandør af stomiprodukter?
I alle de år, hvor jeg har haft stomi, har jeg fået leveret mine stomiprodukter gennem kommunens forskellige leverandører. Det har kørt fint, selvom jeg dog har været lidt ærgerlig over, at der kunne være op til en uges leveringstid på mine stomiprodukter og at de ikke altid havde alle produkter på lager. Herudover har jeg nogle gange haft svært ved at logge ind på bestillingssiden og oplevet at skulle vente i kø på telefonen hos kommunens leverandør.
På et tidspunkt oplevede jeg så, at min stomipose fyldtes med ekstra meget luft om natten – så meget, at det forstyrrede min nattesøvn. Jeg ringede derfor til Coloplast og fandt ud af, at jeg via kommunens leverandør havde fået leveret SenSura Mio poser med filter 430, der er et andet filter, end det jeg plejede at få. Coloplast sendte mig så nogle SenSura Mio poser med filter 500, som er Coloplasts bedste filter, og som er det filter, jeg var vant til at bruge.
Jeg var slet ikke klar over, at filtrene i stomiposerne var forskellige, men da jeg fik posen med filter 500 på, kunne jeg tydeligt mærke forskel – nu fik jeg ikke for meget luft i posen og fik ikke forstyrret min nattesøvn længere. Min stomi afgiver meget luft om natten og derfor har jeg brug for filter 500.
Coloplast oplyste mig om, at de udelukkende leverer SenSura Mio poser med filter 500, og derfor valgte jeg at skifte fra kommunens leverandør til Coloplast. Herudover fandt jeg ud af, at man sammen med sine stomiposer altid får leveret stomiaffaldsposer, hvilket også var et plus, for det fik jeg heller ikke hos kommunens leverandør.