Det rigtige filter, stabil levering og hurtig svartid på telefonen gjorde forskellen for Bettina

55-årige stomiopererede Bettina bor i rækkehus i Svendborg. Børnene er flyttet hjemmefra og tiden går med at hjælpe til i den lokale blomsterbutik, strikke og nyde naturen. På et tidspunkt oplevede Bettina at få forstyrret sin nattesøvn af ekstra meget luft i stomiposen, uden at hun vidste hvorfor. Hun fandt senere ud af, at det var fordi hun havde fået leveret stomiposer med et andet filter end det, hun plejede at bruge.

Bettina får nu leveret sine stomiprodukter gennem Fritvalgsordningen Coloplast®, hvor hun i hver levering er garanteret at få sine stomiposer med det filter, som passer til hendes stomi. Vi har spurgt Bettina, hvad hun synes om Coloplast som leverandør.

1. Hvornår fik du stomi?

Jeg fik stomi tilbage i 2007 pga. tarmsygdommen Morbus Crohn og har en ileostomi. Jeg blev opereret på Odense Universitetshospital og går til kontrol hos stomisygeplejerskerne i Svendborg, hvor jeg bor. De er supergode til at hjælpe mig med at finde de rette produkter, og gennem årene har jeg prøvet flere forskellige løsninger. Jeg kan godt lide at prøve nye produkter, for måske kan de hjælpe mig endnu bedre end mine nuværende. 

Jeg er nu landet på SenSura® Mio 1-dels med tømbar pose. Den er jeg rigtig godt tilfreds med, da posen kan rulles op, så den bliver kortere og ikke sidder og generer nede i lysken. Til at fjerne klæberen bruger jeg desuden klæbefjernerservietter, så går det lidt nemmere.

2. Hvorfor har du valgt Coloplast som din leverandør af stomiprodukter?

I alle de år, hvor jeg har haft stomi, har jeg fået leveret mine stomiprodukter gennem kommunens forskellige leverandører. Det har kørt fint, selvom jeg dog har været lidt ærgerlig over, at der kunne være op til en uges leveringstid på mine stomiprodukter og at de ikke altid havde alle produkter på lager. Herudover har jeg nogle gange haft svært ved at logge ind på bestillingssiden og oplevet at skulle vente i kø på telefonen hos kommunens leverandør.

På et tidspunkt oplevede jeg så, at min stomipose fyldtes med ekstra meget luft om natten – så meget, at det forstyrrede min nattesøvn. Jeg ringede derfor til Coloplast og fandt ud af, at jeg via kommunens leverandør havde fået leveret SenSura Mio poser med filter 430, der er et andet filter, end det jeg plejede at få. Coloplast sendte mig så nogle SenSura Mio poser med filter 500, som er Coloplasts bedste filter, og som er det filter, jeg var vant til at bruge.

Jeg var slet ikke klar over, at filtrene i stomiposerne var forskellige, men da jeg fik posen med filter 500 på, kunne jeg tydeligt mærke forskel – nu fik jeg ikke for meget luft i posen og fik ikke forstyrret min nattesøvn længere. Min stomi afgiver meget luft om natten og derfor har jeg brug for filter 500.

Coloplast oplyste mig om, at de udelukkende leverer SenSura Mio poser med filter 500, og derfor valgte jeg at skifte fra kommunens leverandør til Coloplast. Herudover fandt jeg ud af, at man sammen med sine stomiposer altid får leveret stomiaffaldsposer, hvilket også var et plus, for det fik jeg heller ikke hos kommunens leverandør.

3. Var det besværligt at skifte leverandør?

Nej, egentlig ikke. Jeg underskrev en samtykkeerklæring til Coloplast og så klarede de leverandørskiftet og flytning af min bevilling på mine vegne. Så vidt jeg husker, tog det nogle dage og så havde jeg skiftet leverandør. Min kommune sendte mig derefter en bekræftelse på leverandørskift og en oplysning om, at når man vælger en anden leverandør end kommunens, kan det ske, at der kommer en egenbetaling. Det er dog ikke tilfældet hos Coloplast, her er der ingen egenbetaling, da jeg fortsatte med de produkter, som jeg har på bevilling og dermed bruger Coloplasts egne SenSura Mio stomiposer, som de selv producerer.

 

”Coloplast oplyste mig om, at de udelukkende leverer SenSura Mio poser med filter 500, og derfor valgte jeg at skifte fra kommunens leverandør til Coloplast.”

4. Hvad synes du om rådgivning, bestilling og levering hos Coloplast?

Det kører simpelthen nemt. Man kommer hurtigt igennem på telefonen og jeg har min egen kunderådgiver. Jeg har både prøvet at bestille på telefonen og online og begge gange er mine produkter blevet leveret hurtigt med GLS, allerede dagen efter, jeg havde bestilt.

Udover levering af produkter, tilbyder Coloplast også andre fordele som rådgivning hos sygeplejersker og levering af produkter, hvis jeg skal på ferie i Danmark eller udvalgte EU-lande. Jeg har ikke prøvet at benytte mig af de fordele endnu, men det er rart at vide, at man har mulighed for det.

5. Ville du anbefale Fritvalgsordningen Coloplast til andre?

Ja, den kan jeg godt anbefale. Jeg er glad for, at jeg nu altid kan være sikker på at få mine SenSura Mio poser med filter 500, og at både bestilling og levering kører hurtigt og nemt. Og så er jeg glad for at få stomiaffaldsposer med i mine leveringer – så har jeg en affaldspose til hver gang, jeg skifter stomipose.

Luk

Gratis vareprøve

Tak for din bestilling

Ordren er afgivet

Se skrivebordsversion